Skip to content
9 במרץ 2013 / kirschilan

Meet & Meat – בעיקר לאוהבי בשר!


מי שעוקב אחרי הבלוגים שלי בוודאי שם לב שאני ממעט להגיע (וגם לסקר) אירועי בלוגרים לאחרונה. הסיבה העיקרית היא ניהול זמן (שאין הרבה ממנו…), ולכן אני בורר בקפידה את האירועים שמתאימים לזמן החופשי שלי.

אם כן כשסתיו הזמין אותי למסעדת בשר כשרה באיזור מודיעין, עיקמתי את האף. לא שיש לי משהו נגד כשרות – אני אוכל גם כשר בשמחה, אלא שהכשרת הבשר נוטה לפגוע בטעם, ואם אין סיבה מספיק טובה אז אני מוותר, מה גם שמדובר רק על בשר.

אבל סתיו הודיע לי – על האירוע הזה אתה לא מוותר, אכלתי שם את חזה המולארד הטוב ביותר שטעמתי, ובכלל זו מסעדת בשר ברמה אחרת. וסתיו, כידוע, מבין בבשר. ואני, כידוע, אוהב בשר. אז הלכתי.

וכך מצאתי את עצמי מסיע את יונתן ואת נורית אל המסעדה שנמצאת באזור התעשייה שילת, שליד מודיעין.

המקום נמצא בין מוסכים וסדנאות למיניהן, ובשילוב מפתיע הינו חומוסייה/מסעדת פועלים ביום, מסעדת בשר בערב. העיצוב כמעט ספרטני, ולמעט הכיסאות המפורזלים הממותגים, ושקי הפחמים שהינם ספק פריט עיצובי ספק שיקולים פרקטיים גרידא, המקום נראה בסיסי ביותר.


חומוסייה בבוקר, בשר גורמה בערב


עיצוב ספרטני, שקי פחם, תקרה אקוסטית, דלפק בסיסי

כשהגענו למקום, סתיו, אייל ורן כבר ניהלו שיחה ערה עם בעלי המקום, גיגי (גלעד) ועם בניו אלמוג ודר. ריח הגחלים והבשר העלה במהירות את רמת התיאבון, וגם מי שמגיע לא רעב יתמכר במהרה לריחות. את הידע הביאו מדרום אפריקה, ואת הבשרים הם מייבאים מאורוגוואי ומהונגריה. כל הבשרים מוכשרים, למעט הפילה שהוא כשר לא מוכשר בהיתר הרבנות, שכן הוא ניצלה באש פתוחה.


גיגי, הבעלים. אומנות עישון דרום-אפריקאית.

או. קיי, עכשיו קצת על הרעיון והתפריט. בארוחה ב- Meet & Meat תקבלו כל רבע שעה בערך מנת בשר, כך שתוכלו ליהנות מכל מנה, להירגע קצת, ולעבור לנתח הבא. לשם כך תצטרכו להזמין שולחן מראש. ניתן גם להגיע באופן מזדמן ולהזמין מנה אחת או שתיים, אך אז לא תיהנו מהחוויה הייחודית של המקום. כל הבשרים נצלים במעשנת חמה. במקום יש מעשנת ענקית, שתורמת למראה המקום וכמובן לריחות המשכרים.


ארון לעישון בשר. לא תמצאו כזה באיקאה

ואלו המנות שחגגנו עליהן במסעדה:

אסאדו בליווי תפוחי אדמה – האסאדו עשיר, ועסיסי. באופן מפתיע הנתח השומני פחות היה לי טעים יותר. הנתחים שנמשחו יותר ברוזמרין היו טעימים באופן מיוחד – כדאי לבקש רוזמרין בנדיבות. לתפוחי האדמה טעם שרוף (כמו ממדורה), הם טעימים מאוד, אפילו מאוד מאוד, ועדיין, עדיף לבזבז מקום בקיבה על בשר.


אסאדו ותפוחי אדמה

תבשיל ירקות בפויקה ויין עם חתיכות אסאדו – טעים. אם באתם לא רעבים במיוחד, אפשר לוותר על המנה הזו.


פויקה ירקות ביין עם קצת חתיכות אסאדו

חזה עוף מעושן – עסיסי מאוד, וטעים. אץ חזה העוף אנחנו רגילים לאכול או כשניצל, או כנתח שמלווה את הרוטב המתקתק שסביבו (ולא ברור מה המנה ומה הליווי). לעומת זאת, הנתח הזה טעים ועסיסי בזכות עצמו, וכחזה עוף הוא נהדר.


חזה עוף מעושן. עסיסי, בלי רטבים מיותרים

נתח אנטרקוט – כשהנתח יצא אל השולחן הוא היה טעים. הקסם של הנתח הזה קרה אחרי כמה דקות, והטעם השתנה והפך להיות נהדר. הסבלנות משתלמת! כמו גם במנות האחרות, כדאי לנסות נתחים שונים של אותו סוג הבשר מכיוון שמרגישים את ההבדל בטעמים. ולכן מומלץ להגיע בחברותא – ככל שיהיו יותר אנשים סביב השולחן יהיו יותר טעמים לנסות.


אנטרקוט – הסבלנות משתלמת! לחכות רגע לפני שאוכלים

חזה מולארד – בתור שכזה הוא היה נהדר. נתח שבדרך כלל נוטה להיות קצת(…) יבש ובדרך כלל קשה וסיבי, ואילו כאן הוא היה עסיסי, ומשתלב היטב עם שכבת השומן שמעליו. הצלייה הייתה אחידה, כנראה שילוב של העישון ושל מומחיות הבעלים.


חזה מולארד – עסיסי, שמן, טעים. אומנות הבשר, כבר אמרנו?

פילה בקר – זו הייתה הפתעת הערב! אני לא חסיד גדול של פילה; בדרך כלל לנתח הזה מרקם נעים מאוד, אבל טעם לא מאוד עשיר. ואילו לנתח הפילה הזה היה טעם של נתח אחורי – עשיר, עמוק, ממש לא הפילה שאני רגיל אליו. כמו שאמר אודי, זה היה קינוח נהדר.


פילה בקר – לא הקינוח שאתם רגילים אליו

בדיעבד נזכרתי שהיה גם סלט עלים עם עגבניות, סלט כרוב, וצ'ימיצ'ורי. נחמד שיש, והם היו טובים, אם כי לגמרי בצילם של הבשרים.


האוכל של האוכל. כדאי לטעום, כל עוד זה לא על חשבון הבשר

לגבי הקינוחים, טעמתי אחד מהם, היה טוב (משהו עם חלווה), ובפעם הבאה אוותר עליהם. עדיף לצאת מהמסעדה עם טעם הבשר, בלי "לקלקל" במשהו לא קשור.


אני העדפתי את הקינוח הקודם… פילה הבקר

במהלך הארוחה מוגש יין לשולחן. טעמתי בערך כף יין (גורלם של נהגים) – בהחלט מספיק טוב כדי ללוות ארוחה בשרית שכזו.

המחירים נעים בין 55 ₪ לארוחה ללא מנה עיקרית ל- 170 ₪ לחוויה המלאה. השתייה מתומחרת בנפרד. אפשר להזמין לחם מהתנור. לא הוגש לנו, כך שאיני יכול להעיד על טעמו, אבל תעזבו – זו ארוחה של בשר לאוהבי בשר.

Meet & Meat – גם כשר, גם רחוק ממדינת תל-אביב, ובהחלט, בהחלט שווה כל רגע!

המון תודה לגיגי, דר ואלמוג על האירוח, ולרן ולסתיו על ארגון האירוע הקרניבורי לעילא ולעילא.

2 תגובות

להגיב
  1. דר!!! / מרץ 9 2013 2:41 pm

    הודה לך אם תתקן את שמי לא בר אלא דר

    • kirschilan / מרץ 9 2013 3:18 pm

      תוקן, תודה על ההארה
      ונתראה בהקדם, אני מקווה 🙂

להשאיר תגובה

