דילוג לתוכן
6 באוגוסט 2012 / kirschilan

אהרוני מבשל 1 2 3 4


ישראל אהרוני, אחת מהדמויות המובילות בקולינריה הישראלית, וללא עוררין אחד ממעצבי תרבות האכילה בארץ, הן במסעדנות והן בבישול הביתי. מימי ילדותי אני זוכר את אהרוני והבישול הסיני שנראה לי אז מורכב במידה בלתי אפשרית וגם את אהרוני בתשדיר שירות לקיווי בו הוא קולף, חותך, ו…אוכל. מורכב בצד פשוט, אקזוטי בצד מוכר.

לאחרונה הוציא אהרוני ספר של בישול פשוט ממרכיבים זמינים. להלן פוסט של רינה, אשתי וגם חצי "ללה בגדים לילדים", וחוות דעתה על הספר

עשרים ושמונה חומרי גלם, ארבעה מתכונים מכל אחד. נשמע פשוט?

זו בדיוק המטרה של ספרו האחרון של אהרוני – "אהרוני מבשל 1 2 3 4"


בעיני, אהרוני לרוב ייצג בספרים הרבים שלו מתכונים מעט יותר מורכבים, כלומר כאלו שפונים לבשלנים מנוסים ומתנסים עם חומרי גלם שלא תמיד קל להשיג.

בספר הזה, ולמען האמת גם בספרו הקודם והמצוין בנושא תפוחי אדמה, הכיוון שונה. ישנם עשרים ושמונה מרכיבים: חצילים, עגבניות, חזה עוף, בטטות, סלמון, ביצים, ועוד.

כל אחד מהמרכיבים הללו הוא השחקן המרכזי שסביבו נוצרו ארבעה מתכונים. המתכונים פשוטים להכנה ולרוב גם לא דורשים יותר מדי זמן הכנה. והתוצאה – מעולה!

הכנתי את מנת הפרגיות בנוסח אסיאתי (עמ' 190) שיצאה מדהימה, וחוסלה במהירות על-ידי הילדים.


וגם אורז פרסי עם זעפרן (עמ' 202) יצא מדהים ונאכל בתיאבון רב.


ברור לי שמהספר הזה אנסה את מרבית המתכונים.

הצילומים של נלו שפר, שהספר מוקדש לו אחרי שלושים שנים של עבודה עם אהרוני, מופלאים כרגיל.

מומלץ בחום!

מתוך הכריכה האחורית:

הרעיון של הספר הזה פשוט מאוד: גיבוריו הם חומרי הגלם – חומרים פשוטים וטובים הזמינים בכל סופר, שוק ומכולת שכונתית: עגבנייה, חציל, חזה עוף, אורז, דג סלמון, דניס, קישוא, שוקי עוף, נתח סינטה, תותים, תפוחים, תאנים ושוקולד גם.

לכל חומר גדם קובצו יחד ארבעה מתכונים שונים ומגוונים – 4 מתכוני עגבנייה, 4 מתכוני אורז, 4 מתכוני ביצים וכן הלאה – המבוססים על בישול פשוט, טרי, רענן ומדויק, כמו הבישול הביתי היומיומי שלי. בארוחות חגיגיות יותר הבישול מעט מורכב ומושקע יותר. מאלה ומאלה יש בספר הזה.

הוצאת כנרת זמורה ביתן

מחיר מומלץ 128 ₪

כריכת הספר מתוך אתר הוצאת הספרים

שני תצלומי המתכונים: רינה קירשנבאום

One Comment

להגיב
  1. אמא / אוג 7 2012 5:23 pm

    תודה.כבר מזמן לא קניתי ספר בישול(מה לעשות?בגילי כבר צברתי מספיק מתכונים ויש לי בנות וכלה שאני שמחה ללמוד מהם…), אבל הפעם אני מקבלת את ההמלצה שלכם.
    אמא

כתיבת תגובה