Skip to content
19 בדצמבר 2011 / kirschilan

יום תחבורה

אני מפרסם היום חוב ישן בתזמון מתוכנן.

במהלך חופשת הקיץ פירסם דודי הולצמן פוסט בבלוג In my Back Yard ובו המלצות לפעילויות עם הילדים בחופשה. קרצה לי הפעילות של יום תחבורה – יום שכולו כלי תחבורה שונים. חשבתי שהקיץ יהיה חם מדי, ולכן דחיתי את הפעילות לסוכות.

מילה על הבלוג של דודי: אמנם הפוסטים אינם רבים, אך כל אחד חגיגה לקריאה עם מידע שימושי להפליא. אני ממליץ לטייל מעט בבלוג, להתרשם ולהירשם

במהלך חג סוכות נבצר ממני לכתוב את הפוסט (מכיוון שהייתי עסוק בשעות שבהן בדרך כלל כותבים פוסטים), והחלטתי לדחות אותו לעכשיו – רגע לפני חופשת חנוכה. יום התחבורה היה מאוד מוצלח, והילדים עדיין מדברים עליו, ולכן אני ממליץ – אם יש לכם הזדמנות.

ובכן, יצאנו בבוקר באוטו לכיוון תחנת הרכבת, ורכשנו כרטיסים לחיפה. כתזכורת – בסוכות היה לנו יום מיוחד, עם חזרתו של גלעד שליט הביתה.

הרכבת לכשעצמה היתה אטרקציה – חוויה לילדים להתנייד בכלי התחבורה הענק הזה, להבין את סדר הגודל שלו ואת המגבלות והיתרונות שלו. כמו בכל מקום, גם ברכת הזדמנויות רבות להתאמן בקריאה, ולהבין את הקונטקסט של הכתוב.

לאחר החלפה בבנימינה, הגענו לתחנת השמונה בחיפה. משם הלכנו ברגל לתחנת ככר פריז של הכרמלית – הרכבת התחתית בחיפה.

הכרמלית הינה הרכבת התת-קרקעית היחידה בישראל. בניגוד לדיעה הרווחת, זוהי אינה רכבת תחתית, אלא פינוקולר – רכבל על מסילה. בדומה לרכבל מסורתי, אין מנוע בקרונות, אלא עיקר הכוח מגיע ממשקל הקרונות היורדים. מנוע בקצה המסלול העליון תורם להנעה גם הוא (מקור: ויקיפדיה).

בכרמלית נסענו עד לתחנה העליונה בגן-האם, שם עצרנו לפיקניק קצר של חטיפים, לקראת הצעידה לנקודה הבאה.

מגן האם, לאחר ההפסקה, צעדנו ברגל עד לרחוב טשרניחובסקי, שם עלינו לאוטובוס עד לסטלה מאריס.

נאלצנו לוותר על ביקור במנזר שהיה סגור למבקרים בשעה שהגענו, ולכן ישבנו לאכול צהרים סבירה פלוס במסעדת קלמאריס.

לאחר הארוחה עברנו לכלי התחבורה הבא – רכבל. את היעד הבא ראינו מהרכבל בדרכנו למטה.

חצינו את הכביש על הגשר, ודרך ג'ונגל של בטון הגענו היישר אל הכניסה למוזיאון חיל-הים, ולשרידי הצוללת דקר.

החוויה מצמררת למדי לגעת בשרידי הצוללת שנמשו ממצולות הים. במוזיאון ראינו סרט קצר על העלייה דרך הים בשנים שקדמו לקום המדינה, עברנו בין המוצגים, ושיא הביקור היה סיור בשלושה כלי שיט: אניית המעפילים אף על פי כן, הסטי"ל אח"י מבטח, והצוללת אח"י גל.

לאחר הסיור במוזיאון נסענו נסיעה קצרה באוטובוס לתחנת בת-גלים, ולאחר הליכה קצרה הגענו שוב לתחנת הרכבת.

לקראת השקיעה הגענו שוב לתחנת בית יהושע, ומשם במכונית חזרה הביתה.

היה יום מוצלח מאוד, רווי חוויות, למידה וכיף.

אפשר להוסיף או לשנות כאוות נפשכם וזמנכם – סיור בגן החיות ליד גן האם, שיט בסירה, ביקור במוזיאון הרכבת. אפשר להחליף את מוזיאון חיל הים במוזיאון הימי הצמוד אליו – או ללכת לשניהם במחיר מוזל (אם כי הילדים והוריהם צריכים שרידות גבוהה לכמות כזו של מוצגים מוזיאוניים). כמו כן אפשר לשלב סיור קולינארי בעיר התחתית. האפשרויות בחיפה רבות ומגוונות