Skip to content
22 במאי 2010 / kirschilan

כמה מלים על ניהול מוצר, טיול לסופ"ש, וספורט מוטורי לילדים


אז למדת על ניהול מוצר, התמקצעת והשתפשפת. נניח, לצורך הדיון האקטואלי שבחרת (או שהארגון בחר עבורך) לעבוד אג'ייל, ושאתה אשף בלייצר user stories.

אז נניח.

עכשיו נניח שהמוצר שלך הוא אתר בילוי לכל המשפחה, הכולל אטרקציות לילדים. כיצד היית מתעדף את הדרישות? מה היית בוחר כתכונות המבדילות של המוצר שלך?

טוב, אז מסתבר שכבר יש אתר כזה. הוא נמצא בנחשונים ושמו באופן טבעי פארק נחשונית, והוא דוגמא נהדרת להמחיש שכדי שיהיה לך מוצר מנצח, אתה צריך להבין את המשתמשים שלך, מה הם רוצים, ואיך לגרום שהחוויה שלהם תהיה כזו שירצו לשוב ולהשתמש במוצר שלך.

את המקום אתאר דרך מספר user stories פשוטים. בגדול ניתן לתאר את ה"פרויקט" כך:

"כמשפחה אנו רוצים אתר בילוי שניתן לשהות שעות רבות, על מנת לבלות בסוף שבוע או חופשה"

אחד הדברים הבולטים במקום, מיד כשנכנסים אליו הוא הסדר והניקיון. ברור שיש יעד לשמור על המקום נקי. אחרי ששוהים זמן מה, ומגלים שהאתר ענק, מתגלה שזה הרבה יותר מזה. האתר משופע באטרקציות מסוגים שונים, שמותאמים למשפחות בהרכבים שונים.

כעת אתחיל לתאר את תכונות המקום – הן הפונקציונאליות והן הלא-פונקציונאליות

"כמשפחה אנו רוצים אזור משפחתי להתמקם בו, כדי שנוכל לבלות באטרקציות ולחזור ל'בסיס האם'"

אתר נחשונית מחולק למספר אזורים "פונקציונאליים": מאזור הכניסה ניתן לפנות שמאלה לשני אזורי פיקניק – אחד בו אסור להבעיר אש, ואזור נפרד, אשר רק בו מותר להבעיר מנגלים.
אין ספק שהייתה כאן מחשבה על נוחיות המשפחות שרוצות למנגל – יש מתקנים להניח עליהם את הגריל, מתקנים להשלכת אפר וגחלים ישנים; יש המון עצים והמון צל; מרבדי דשא מצויינים; פחי אשפה סגורים להשלכת פסולת; שבילים נוחים.

אין ספק גם בכך שחשבו על המשפחות שלא רוצות לסבול מהעשן – אותם התנאים, רק ללא מנגלים.

המקום מתוכנן כך שמשלחות יכולות לנדוד לאזורי הפעילויות: מוטוריות, מים, או הרפתקאות, וב"בסיס האם" יוכלו להמשך הפעילויות הקולינריות / סתלבטיות.
הניצול של הטופולוגיה של המקום מאפשר למסתלבטים ולשפים לנהל שיחה בווליום רגיל בזמן שהמשלחות מבצעות בדיקות עומס למנעד של עור התוף…

במהלך היום מתנגנת מוזיקה ברמקולים. המוזיקה נעימה ומגוונת, לא חזקה ולא מעיקה. יתרון נוסף – זה מנטרל את הצורך להביא מוזיקה מהבית, מה שגורם במקומות אחרים לערב רב של סגנונות שמסתכמים בסופו של יום ל…כאב ראש.

"כילדים אנחנו רוצים לעשות כיף. למה? ככה"

הן הפעילויות המוטוריות והן הבריכות מתאימות לטווח רחב מאוד של גילאים.

פעילויות המוטוריות:

  • רכבת: לשבת ולהנות מהנוף – אם כי המסלול קצת יותר מסעיר מהרכבות שברוב הפארקים – חלק מהסיבובים חדים למען אפקט הכיף
  • טומקאר – כן, קראתם נכון. אמנם יש מגביל טורים, אבל המסלול כולל שני סיבובים חדים יותר ועליות וירידות. הנהג צריך להיות מעל גובה 140. הנוסע שלידו יכול להיות בכל גיל שמסוגל לשבת ולהיקשר.
  • מכוניות מתנגשות – וכאן אין עוד מה להוסיף
  • אופנועים חשמליים – לילדים בגובה 120 ומעלה
  • קארטינג – שני מסלולים: חד מושבי למעל גובה 128, ודו מושבי מי שזקוקים לנהג מעל לגובה המינימום 138 שיסיע אותם
  • סירות בהנעה ידנית – סירות אישיות מדליקות, שמופעלות בעזרת הידיים

הבריכות:

  • בריכת מים רדודים: ברגוע לקטנטנים, על מגלשה אינטראקטיבית באמצע (יש כפתור להפעלת זרנוקי מים)
  • עוד בריכת מים רדודים: בים סוער, עם מגלשה סופר אינטראקטיבית (ברזים להפעלת זרמים שונים ומשונים) והשוס – דלי ע-נ-ק במרום המתקן שזורק גל אדיר כל כמה דקות על המתרחצים
  • שתי בריכות מים עמוקים

"כהורים/מבוגרים-אחראים אנו רוצים לדעת שהחברה'ס שלנו מוגנים ושמורים במהלך הבילוי, כדי שנוכל לבלות בראש שקט"

גם כאן שאפו ובגדול. במתקנים המוטוריים יש אחראים ללא הפסקה. אין הנחות ואין פיספוסים.
גם במתקנים לקטנטנים, שבינינו די משעמם להפעיל רכבת כל
X שניות ולהעלות ולהוריד נוסעים כל המשמרת, החברה האלה עם עין פקוחה כל הזמן. אין וויתורים למי שלא מתאים בגובה או בגיל, יש הקפדה על בריחים סגורים ורתמות בטיחות. ניכר שיש כאן שימת לב רבה על הבטיחות.

כמובן שבבריכות יש מצילים. לא ספרתי כמה, אבל היה ברור שיש עין על המתרחצים כל הזמן. אזור הבריכות הוא ענק, והמגאפונים היו עדות לכך שקולטים את מי שחורג מכללי הבטיחות במים.

"כמשפחה אנחנו רוצים לבלות במקום נקי, כי זה נעים יותר"

כבר ציינתי את זה מעלה, ואולי קצת יותר פירוט. המקום נקי ללא רבב. גם בקפיטריה, היכן שאוכלים גלידות למיניהן ומחזה נפוץ הוא אריזות מתגלגלות על הרצפה – פשוט אין!

אנחנו קבוצה של אנשים שבכל מקרה משאירים נקי, ולכן גם רגישים לנושא. אחד הדברים שסתיו ציין הוא שאין חתולים! אין מי שיתקרצץ לך הבשר שיוצא מהמנגל, או שתיאלץ לחלוק איתו את המחצלות. פשוט תענוג לא רגיל במחוזותינו

"כמשפחה אנחנו רוצים עושר של אטרקציות, כדי שנוכל לשוב לאתר ולהתנסות בחוויות חדשות"

לא ציינתי את קיר הטיפוס המושקע, עולם המים (שהיה סגור באותו היום) על כל מתקניו, מתנפחים, סחרחרות, ועוד ועוד.

רטרוספקטיב – סיכום:

יצאנו קבוצה של חובבי בשר לבילוי קצר של יום שבת. כשהרמקולים התחילו לרמוז בעדינות שהאתר לקראת סגירה, פתאום קלטנו שהזמן הוא אכן מושג יחסי, וביחס למספר השעות ששהינו במקום הוא עבר מהר מאוד. לילדים היה נהדר – הם התנסו בנהיגה בכלים שונים ומגוונים באותו האתר, וגם הספיקו להשתולל במים. בדרך הביתה שאלתי אותם מה היה כיף ואם היה משהו שהפריע להם.
בחוויה שלהם הכל היה כיף, והיום היה מושלם.

האתר מאורגן נהדר, ומותאם מאוד למשפחות עם ילדים.

במחיר של 78 ₪ לאדם, או 69 ₪ בהזמנה באינטרנט, המחיר ממש שווה. יש אפשרות לקבוצות מאורגנות, ושווה לברר.

בשורה התחתונה – יש כאן מוצר נהדר, עם וואו-אפקט, ובהחלט אפשר לומר – מעבר לציפיות הלקוח.

וזה מה שהופך עוד מוצר למוצר יוצא מן הכלל.

מודעות פרסומת

3 תגובות

להגיב
  1. סתיו אדם / מאי 22 2010 7:39 am

    בדרכך המאד מיוחדת ….חביבי ..שאפו

  2. kirschilan / מאי 22 2010 2:12 pm

    תודה 🙂

  3. rinutza / מאי 26 2010 12:59 pm

    אכן מסכם נפלא את החוויה 🙂

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: